יום שבת, 5 בדצמבר 2009

הצעה לסדר – הרחבת היצע פתרונות הדיור ברמת השרון

רקע -

רמת השרון ניצבת בימים אלה בצומת דרכים, כאשר לאחר עשורים של קיפאון יחסי בבנייה, העיר ניצבת בפני תנופת בנייה מחודשת במספר שכונות חדשות ובכמה פרויקטים המתוכננים במרכזה הנוכחי של העיר.
בחינת היצע הדירות הקיים כיום בעיר מלמדת שקיים מחסור חמור בדירות אשר מתאימות לצורכיהם של זוגות צעירים, כלומר דירות בגודל בינוני (של 3-4 חדרים) במחירים בני השגה. אולם למרות המחסור, ההיתרים שניתנים לפרויקטים חדשים מתעלמים מצורך זה וממגמה שמאפיינת ערים רבות במרכז הארץ, בהן הרצליה, רעננה וקריית אונו. ראשי הערים הללו השכילו להבין, שללא אוכלוסייה צעירה, שלחלקה אין את האמצעים לרכוש דיור יוקרה, יילכו הערים שלהן ויזדקנו – תופעה שאנו רואים אותה היום גם ברמת השרון.
עיר שרוצה לשמור על חיוניותה, חייבת להיות מסוגלת להציע מגוון רחב של פתרונות דיור לכל האוכלוסיות: החל מדירות קטנות יחסית שמתאימות לסטודנטים ולחיילים משוחררים, דרך דירות של שלושה וארבעה חדרים לזוגות שזה עתה התחתנו או לזוגות עם ילד אחד או שניים וכלה בדירות גדולות הרבה יותר, וכל זאת במטרה להיות עיר בת קיימא גם בעוד עשרים ושלושים שנה.
זוהי חובתנו לאפשר לצעירים שגדלו במושבה ששמה רמת השרון לחזור לעיר רמת השרון.


הצעת החלטה -

רבע מיחידות הדיור בבנייה חדשה לגובה (בתים משותפים של שלוש קומות ומעלה) בשטחה המוניציפאלי של רמת השרון יהיה של דירות ששטחן נטו יהיה לא יותר מ- 85 מ"ר.


לינק לישיבת המליאה בה נדונה ההצעה לסדר

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה