יום שבת, 5 בדצמבר 2009

הצעה לסדר – איסור השימוש במפוחי עלים

רקע

מי מאיתנו לא התעורר יום אחד לקול מפוחי העלים הטורדניים, אשר יוצרים מפגעי רעש קשים, לעיתים בשעות מוקדמות של הבוקר, כאשר גננים מבקשים להימנע מעבודה בשעות הצהריים החמות. מפוחי העלים אינם מנקים את העלים או שואבים אותם, אלא לכל היותר מעיפים אותם, למקום אחר, לעיתים למדרכות, לבתים ואף לתוך גני ילדים הנמצאים בסביבה, זאת יחד עם ענני אבק וחול מחניקים, אשר עלולים להיכנס למערכת הנשימה והריאות של ילדים וקשישים ולגרום לנזקים בריאותיים. כמו-כן, מפוח העלים בעבודתו פולט גזים המזהמים את האוויר, על-פי פרסום במעריב, כמו 17 מכוניות, וכאמור יוצר מפגע רעש קשה.

נודע לי, כי עיריית כפר סבא אישרה בחודש שעבר חוק עזר עירוני המגביל גננים הפועלים בשטחה בשימוש במפוחי העלים, במסגרתו הוגבלו שעות השימוש במפוחי העלים, נאסרה כליל הפעלתם בימי מנוחה ונקבע קנס בגין שימוש בהם במדרגה העליונה המותרת לרשויות מקומיות, מה שמעיד על החשיבות שמייחסים בכפר סבא למיגור מפגע המפוחים.


הצעת החלטה

להורות לדרגים המקצועיים להכין הצעת חוק עזר עירוני שתאסור את השימוש במפוחי העלים בשטחה המוניציפאלי של רמת השרון, כאשר חוק עזר זה יכלול גם כן קנסות למפרים את חוק העזר, והעלאת חוק עזר זה לאישור מליאת מועצת רמת השרון כבר בישיבתה הקרובה בתחילת חודש יולי.

כמו-כן, מוצע, כי העירייה תורה לאלתר לכל הגופים הפועלים מטעמה או בקשר איתה, ללא קשר לחוק העזר הנ"ל, לחדול משימוש במפוחי העלים.


לינק לישיבת המליאה בה נדונה ההצעה לסדר

2 תגובות:

  1. מה קרה להצעה הזאת? אנחנו עדיין סובלים בבוקר מרעש רב מהגננים.

    השבמחק
  2. בשעה טובה עבר תיקון לתקנות למניעת מפגעים, אשר אוסר באופן גורף שימוש במפוחי העלים (כתבתי על זה כאן פוסט ב- 11 במרץ 2011). עכשיו יש לנו התושבים כלי חזק ביותר כנגד אלה שישתמשו במפוחים - תמונה במכשיר הנייד שלך והעונש הוא עד חצי שנה מאסר או קנס של אלפי שקלים.

    השבמחק