יום שבת, 19 בנובמבר 2011

שאילתא לישיבת המועצה מיום 4.9.2011 – מעבר חצייה ברח' אוסישקין מול חטיבת ביניים קלמן

טרם ישיבת המועצה בחודש ספטמבר פנה אליי חבר ועידכן אותי בתאונה נוספת שהתרחשה על אחד ממעברי החצייה ברחוב אוסישקין. זו תאונה נוספת שמתרחשת על מעבר חצייה בה נפגעת ילדה בשנות העשרה שלה, וחשוב שגם העירייה תיבחן האם היא עושה כל שביכולתה כדי לספק סביבה בטוחה יותר לתושבים, לכן השתמשתי באחד הכלים העומדים לרשותי והוא הגשת שאילתא שתועלה במליאת המועצה. הפיתרון המיידי האפשרי הוא הגבהה של כמה סנטימטרים של הצמתים לאורך הרחוב, בכך מודעות הנהגים לכך שהם נכנסים לצומת תיגבר, הם יאטו נסיעתם, אך לא כמו עם פסי ההאטה, והבטיחות ברחוב תיגבר.


אני מזמין כל אחד ואחת להשתמש בכלי הזה שעומד לרשותי כחבר מועצה - להרגיש חופשי לפנות אליי ולהעלות דרכי נושאים לדיון במליאת המועצה.


רקע

במהלך השנה האחרונה, לרבות במהלך השבוע החולף, אירעו שתי תאונות דרכים, שאני יודע עליהן, בהן נפגעו ילדים במעבר החצייה בפינת הרחובות אוסישקין והשופטים (המעבר הקרוב ביותר לכניסה לחטיבת הביניים). מדובר במעבר בו עוברים ילדים ובני נוער רבים. הרחבה לפני מעבר החצייה מוסתרת בחלקה על-ידי עץ הנטוע במקום, ומיקום המעבר הינו לאחר מרכז מסחרי בו רכבים רבים חונים בחנייה כפולה ומכוניות שמגיעות מכיוון צפון לדרום נעות במהירות גבוהה יחסית. בעיה דומה קיימת במעבר החצייה בצומת הרחובות אוסישקין ואוורבוך, אם כי לא ידוע לי על תאונות דרכים על מעבר חצייה זה.

שאילתות

1. האם נעשתה לאחרונה בדיקה לגבי מסוכנות הצומת ?

2. האם נעשה לאחרונה סקר תחבורה הבוחן את היקפי התחבורה בכביש ? נראה, שהיקפי הבנייה ברובע אלון, יחד עם מגרש החנייה שהוכשר ברחוב השופטים, הביא לגידול בהיקפי התנועה ברחוב אוסישקין.


3. האם בכוונת העירייה לבצע דבר מה בצומת כדי להגביר את בטיחותו, למשל הוספת פס הרעדה נוסף בסמיכות גבוהה יותר לצומת או כל אמצעי אחר שיסייע להורדת מהירות הנסיעה של מכוניות המגיעות מצפון לדרום ?


פרוטוקול הישיבה טרם פורסם באתר העירייה - לכשיפורסם אצרף לינק אליו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה