יום שני, 24 באוגוסט 2009

שליחנו המיוחד לצ'ילה



שאלת יחסי החוץ של עיריות היא אחת השאלות המרכזיות שאיתן צריך להתמודד ראש עיר. מה חשוב יותר לתושבים, מתן שירותים בתחומים כמו בינוי, רווחה, חינוך ותקציב או היוקרה שבהשתתפות בקונגרסים בינלאומיים וביקורים "לימודיים" בערים שונות בעולם? השאלה הזאת מתחדדת במספר מועדים קריטיים במהלך השנה, בהם ראש העירייה נדרש לפקח מקרוב על תפקוד העירייה.

ראש עיריית רמת השרון אמר השבוע את דברו. השנה מתחלפות בבתי הספר בעיר שלוש מנהלות, מאיימת להשתולל מגיפה של שפעת החזירים שדורשת היערכות מיוחדת של מערכת החינוך ברמה הלאומית והעירונית, יתכן שהממשלה תקצץ חלק מתקציבי החינוך שמגיעים ממנה לרשויות המקומיות, ובעיית האלימות והסמים בתיכונים בעיר נוכחת מאי פעם. אבל מה כל אלה אל מול קונגרס בצ'ילה, אליו נסע איציק רוכברגר בסוף השבוע שעבר, וממנו יחזור ככל הנראה רק ביום האחרון של החופש הגדול.

הייתי מעלים עין מההיעדרות דווקא במועד קריטי לעירייה ולעיר, אם זאת הייתה הפעם הראשונה. אבל זאת לא הייתה. גם במהלך הישיבה שבה אושר תקציב העירייה לשנת 2009 בלט רוכברגר בהיעדרו, שוב בגלל נסיעה לחו"ל.

לפני שנים רבות, כאשר אהוד אולמרט היה ראש עיריית ירושלים, התקשורת המקומית הביעה ביקורת קשה על התנהלות העירייה ועל נסיעותיו התכופות של אולמרט לחו"ל. הפיתרון של אולמרט היה לטמון את הראש בחו"ל: לשכת דובר העירייה ניתקה מגע עם אחד המקומונים בטענה שהסיקור שלו מוטה נגד העירייה. תגובת העיתון לא איחרה להגיע: מדי שבוע התפרסם המדור המיוחד "אולמרט בשחקים" שעקב אחר מניין ימי ההיעדרות ההולך ותופח של אולמרט עד סוף הקדנציה שלו.

אולי גם ברמת השרון מישהו צריך להרים את הכפפה ולבדוק האם ראש העירייה שבחרנו אכן שם את ענייני העיר וצרכי תושביה במקום הראשון.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה