יום שישי, 1 ביוני 2012

וכל הכבוד לבחור אחד שהעז


ביום שלישי האחרון ארע אירוע של אלימות קשה בחטיבת הביניים עלומים. 3 נערים בני 14 הלומדים בתל אביב חדרו לבית הספר במהלך אחת ההפסקות ושם תקפו במכות נער הלומד בעלומים בן גילם, זאת מאחר ואותו נער "העיז" להתחיל עם חברה לשעבר של אחד מהם. אליהם הצטרף נער נוסף מעלומים, הנראה בסרט בועט בראשו של הנער המותקף בעודו שוכב על הרצפה.
למזלו של הנער המותקף, נער נוסף שהיה עד לאירוע, באומץ רב יש להגיד, לא פחד, הסתער למרכז ההתרחשות, הדף את התוקפים, שלף את הנער המותקף ומשך אותו במהירות לחדר המנהלת של בית הספר. נער זה הוא נקודת האור באירוע קשה זה והוא חייב לקבל אות הוקרה על האומץ והחברות שגילה.
הנהלת בית הספר הגיבה לאירוע במהירות. כנגד הנערים שחדרו לבית הספר הוגשה תלונה על הסגת גבול, ומשפחת הנער המותקף הגישה תלונה כנגד המתקיפים. התלונה נמצאת בחקירת המשטרה, ומן הסתם כל זמן שמתנהלת חקירה לא ניתן להרחיב בקשר אליה. הנער התוקף מעלומים הורחק לשלושה ימים באופן מיידי מבית הספר. למיטב הבנתי זה העונש המירבי שבית הספר רשאי לתת בנסיבות. אם כי נראה שמדובר בעונש קל מאוד, שספק אם יש בו להרתיע מפני התנהגות דומה.
לי כחבר מועצה חשוב מאוד לברר האם מדובר כאן באירוע נקודתי חד פעמי או בתופעה רחבה יותר. מספר הורים סיפרו לי שיש אלימות רבה בשכבה ספציפית זו. במשטרה טוענים שמדובר במספר בודד של נערים בעייתיים ולא יותר. לכן דרשתי כבר ביום חמישי בבוקר מסגנית ראש העירייה, הגב' שירה אבין, לכנס בדחיפות את הוועדה להגנת מעמד הילד, בה חברים נציגי אגפי העירייה, לרבות החינוך והרווחה, המשטרה והורים, כדי לבחון את היקף התופעה והכלים להתמודד איתה, זאת בעיקר על רקע חופשת הקיץ הקרבה.
אודה לכל מי שיכול לסייע לי במידע לגבי היקף התופעה ואני מזמין כל אחד לפנות אליי בעניין, כמובן תוך שמירת דיסקרטיות מלאה. כמו-כן, כל אחד שמעוניין להשתתף בדיון מוזמן לפנות אליי ואדאג להזמינו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה